אחד מכל חמישה ישראלים חושב שעמיר הוא לא הרוצח האמיתי של רבין

    אבי יעקב 2 Comment on אחד מכל חמישה ישראלים חושב שעמיר הוא לא הרוצח האמיתי של רבין

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים אלה חל יום השנה להרצחו של ראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק רבין עם סיום עצרת למען השלום שנערכה בכיכר מלכי ישראל בתל אביב.

    20 שנה אחרי והעיתונאי הבכיר בן כספית מפרסם במעריב ממצאי סקר, מדאיג לדבריו, לפיו אחד מכל חמישה ישראלים (19%) חושב שיגאל עמיר הוא לא הרוצח האמיתי של יצחק רבין.

    הסקר עצמו פרוס על פני כתבה ארוכה של כספית בנושא ממנה אנו מביאים את הנתונים הבאים.

    לדברי כספית, הסקר מדאיג משום שהמספר הזה גדל במהירות. בשנה שעברה, בסקר דומה, רק 14% חשבו שעמיר אינו הרוצח. ב־2010 המספר היה 12%.

    עוד בסקר: 35% מהציבור מאמינים בתיאוריית קונספירציה זו או אחרת באשר לרצח. מה שאומר כי אחד מכל שלושה ישראלים לא קונה את הגרסה הרשמית. במקום לחשוב למה התוצאות הללו מעדיפים אנשי שמאל ושלוחיהם בתקשורת לחבוט בעם.

    ועוד נקודה: לפני שבע שנים התגעגעו לרבין 50% מהישראלים. היום מתגעגעים 44%, בעוד 46% לא מתגעגעים אליו. אם נפלח את התשובות לפי אנשי ימין עולה כי רק 24% מתגעגעים, בעוד 64% לא.

    מצד שני, 61% מהישראלים סבורים שאין בעידן הנוכחי מנהיגים בשיעור הקומה של רבין.

    ומה היה קורה אילולא נרצח רבין? 45% מהציבור חושבים שאם רבין לא היה נרצח, הוא היה מגיע להסדר שלום עם הפלסטינים, לעומת 23% שחושבים שהיה מבטל את הסכמי אוסלו.

    השפל בסקר הזה הוא בתשובה הבא: 5% מהישראלים ענו כי יגאל עמיר “פטריוט אמיתי שמסר עצמו למען העם".

    האם למדנו לקח? 64% מהישראלים חושבים שמדינת ישראל לא הפיקה את הלקחים הנדרשים מרצח רבין. 70% חושבים שבישראל יכול להתרחש רצח נוסף של ראש ממשלה. 75% מגדירים את יגאל עמיר כ"רוצח שפל". למרות זאת, 28% חושבים שצריך לקצוב את עונשו.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      טעות חמורה בסקר. אחד מחמשה מסכים לומר שעמיר הוא לא הרוצח, ועוד שנים מתוך חמישה חושבים כך ולא מסכימים להצהיר זאת. בסך הכל הרוב לא יודע מי באמת רצח את רבין. עוד שאלה מעניינת לעורכי הסקר. כמה קראו את הספר של ברי חמיש "מי רצח את רבין"?